Obálky kníh sú pre autorov kníh a grafikov niečo ako malé plátno, kde sa môže prepojiť kreativita s technickými zručnosťami, aby sa vytvoril vizuál, ktorý zaujme.
Keď
sa tvorili obálky kníh s Leopoldom Sanitasom, rozhodla som sa pre rastrovú
techniku, a poviem vám, bolo to skvelé rozhodnutie. Rastrová grafika poskytne
všetku potrebnú detailnosť a farebnú bohatosť, ktorá je potrebná pre
realistickú atmosféru týchto kníh. Vzhľadom na tému a štýl príbehov sa museli
zachytiť dramatické, takmer fotografické zobrazenia postavy a prostredia. Bolo
dôležité, aby bola obálka živá, plná detailov, ktoré čitateľa hneď vtiahnu do
príbehu. Keďže sa v tomto prípade pracuje s fotografiami a zložitejšími
textúrami, rastrová grafika, ktorá umožňuje prácu s pixelmi, bola ideálnou
voľbou.
A takáto obálka
potom vznikne pri rastrovej grafike
Samozrejme, pri
rastrových obrázkoch je dôležité pamätať na kvalitu. Musí sa pracovať s vysokým
rozlíšením, aby bola obálka ostrá a bez "pixelizácie" aj po
vytlačení. Tento druh obálky mi ukázal, aká mocná dokáže byť rastrová technika,
keď potrebujete zachytiť realistické prvky a emócie v jednej scéne.
Na druhej strane,
nedávno som dokončila svoju novú knihy z novej série a povedala som
si, že je dôvod na zmenu aj v druhu grafiky obálky. Chcela som niečo INÉ.
Tentokrát mi bola odporúčaná vektorová grafika. Nová obálka mala úplne iný charakter
– bola minimalistická, s čistými líniami a modernými prvkami. Keď som videla,
že dizajn obsahuje hlavne textové prvky a jednoduché tvary, vedela som, že
vektorová grafika je tou správnou voľbou. Bolo úžasné sledovať, ako sa
jednotlivé prvky môžu nekonečne zväčšovať alebo zmenšovať bez straty kvality.
Takto vyzerá
obálka novej knihy vektorová grafika
Vektorová grafika tiež pomohla, keď sa potrebovali upravovať farby alebo tvary na poslednú chvíľu – všetko bolo rýchle a jednoduché. Pre túto knihu, kde sa stavilo na moderný, geometrický štýl, bola práve táto technika ideálnou voľbou. Pri vytváraní loga alebo textu na obálke sa autor ani grafik nemusí obávať o kvalitu, bez ohľadu na to, ako sa zmení jeho veľkosť alebo umiestnenie.
V podstate, oba prístupy majú svoje čaro. S Leopoldom Sanitasom nám rastrová technika pomohla vytvoriť hlboký a emocionálny vizuál, zatiaľ čo pri novšej knihe Smrť v očiach sa využila čistota a škálovateľnosť vektorovej grafiky. Myslím, že správny výber medzi rastrovou a vektorovou technikou závisí od toho, aký dojem a atmosféru chceme ako autori s obálkou vytvoriť. Niekedy je to o jemných detailoch, inokedy o jednoduchých a čistých tvaroch – v každom prípade mám teraz istotu, že dokážem zvoliť tú najlepšiu techniku pre každú knihu, ktorú budem publikovať.
Komentáre
Zverejnenie komentára